Działania związane z content marketingiem z założenia powinny prowadzić do realizacji jakiegoś celu. Dobrze przygotowana, wartościowa treść może być źródłem leadów sprzedażowych. Dla mniej wtajemniczonych przez leada rozumiemy dane kontaktowe jakie pozostawia użytkownik naszej strony. Na pozyskany kontakt możemy wysyłać komunikaty reklamowe, które mają zaadanie zachęcić zainteresowanego do skorzystania z naszych produktów. Niżej pokażę, jak wykorzystać jak połączyć w całość content marketing, pozyskiwanie leadów oraz wiadomości follow-up. Zatem po kolei.

1. Podstawa to dobry content

W całym procesie, unikalna i wysoko jakościowa treść jest kluczowa. Aby użytkownik chciał podzielić się z nami swoim adresem mailowym, musi otrzymać coś co go faktycznie zainteresuje. W moim przypadku mamy do czynienia z e-bookiem, jaki został stworzony dla przedstawicieli branży restauracyjno- gastronomicznej.

Na stronie Facebokowej Targów Horeca, w aplikacji ,  został umieszczony formularz kontaktowy, dzięki któremu można pobrać poradnik w formie ebooka. Do umieszczenia formularza na stronie wykorzystałem aplikację: FanGate. Dzięki niej użytkownik, zanim pobierze interesujący go materiał musi kliknąć „Lubię to” Dzięki temu budujemy wartościową grupę fanów na Facebooku.

generowanie leadów

Więcej, ciekawych aplikacji na Facebooka znajdziecie na www.fansterapps.com

2. Pobranie Leada – czyli budujemy bazę

Użytkownicy aby pobrać e-booka zapisują się naszego newslettera. Zbieramy listę, osób, które są zainteresowane działaniami w mediach społecznościowych, którzy reprezentują szczegółowo określoną grupę docelową. Do obsługi tych działań wykorzystałem GetResponse. Korzystam z tego programu do email marketingu bo mają bardzo dobrze rozwinięty system wiadomości follow-up.

3. Wysyłamy wiadomości follow-up

Wiadomości follow-up to automatycznie wysyłane maile do osób, które zapisały się do naszego konkretnej kampanii w naszym  newsletrze. Wiadomości follow-up mogą być wysyłane automatycznie po upływie określonego czasu. W omawianym przypadku użytkownik pierwszą wiadomość (z ebookiem) otrzymuje natychmiast po wypełnieniu formularza kontaktowego.

emial-marketing wiadomość follow-up

 

Drugą wiadomość otrzymują użytkownicy, którzy otworzyli pierwszą wiadomość. Taką formułę możemy utworzyć bez problemu w GetResponse:

autoresponder-i-generowanie-leadow

Możemy dowolnie konfigurować taki warunek, oraz opóźnienie w  czasie w jakim zostanie wysłany mail.

4. Pokazujemy ofertę, przeznaczoną do sprzedaży i zgarniamy – leada sprzedażowego. 

Użytkownicy, którzy otrzymali drugiego maila są przekierowywani do landing page już z konkretną ofertą marketingową.
Gdzie znowu mamy formularz kontaktowy. Tym razem dane kontaktowe trafiają w ręce handlowca, którego zadaniem jest domknięcie sprzedaży.

fan-opinion-aplikacja-do-zbierania-opinii-na-Facebooku

 

Handlowiec otrzymuje wysokiej jakości lead sprzedażowy. Osoba, która go zostawiła ma już świadomą potrzebę działań promocyjnych w mediach społecznościowych. Mamy wąską określoną grupę docelową związaną z wybraną branżą. Pozostaje omówić szczegóły i zamknąć transakcję ;)

Zainteresowanych aplikacją do zbierania opinii zapraszam na stronę www.fanopinion.pl

Poleć znajomym