Skuteczny Inbound Marketing nie jest czarną magią, a jego składniki nie stanowią tajemnej receptury tylko dla wtajemniczonych.  Dowiedz się jak sporządzić wybuchową miksturę inboundową , która pozwoli Ci przyciągnąć odwiedzających i klientów.

Po co Ci mikstura Inbound Marketingu?

Inbound Marketing to z jednej strony sposób na zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki i sprowadzenie wartościowego ruchu na stronę, a z drugiej metoda pozyskiwania nowych klientów oraz budowania relacji z dotychczasowymi. Właściwe zastosowanie składników takich jak: strategia marketingowa, strona internetowa, content marketing, lead nurturing, automatyzacja marketingu i white hat SEO, pozwolą Ci stworzyć miksturę, która oczaruje Twoich klientów.

Jak przygotować skuteczny Inbound Marketing?

Zacznij od strategii

Strategia to punkt wyjścia do przygotowania receptury Inbound Marketingu. Wszelkie planowane i podejmowane działania inboundowe powinny mieć swój początek w celach jakie stawia przed sobą firma. Kluczowym elementem w tej mieszance jest poznanie odbiorców, ich potrzeb, oczekiwań i zachowań.

Strona internetowa  – niezbędne środowisko mikstury

Strona internetowa to podstawowe środowisku, którym powinniśmy zarządzać prowadząc Inbound Marketing. To serce naszej komunikacji z odbiorcami, to tutaj mamy pełną kontrolę i wiele możliwości, aby bawić, edukować i budować relacje z potencjalnymi klientami. To tutaj, możemy obserwować, a także analizować zachowanie i reakcje użytkowników, a następnie na tej podstawie udoskonalać nasze działania.

Content Marketing i White Hat SEO – wybuchowy element reakcji

Sama strona internetowa to nie wszystko. Potrzebny jest element wybuchowy reakcji czyli Content Marketing. Tutaj liczy się nie tyle ilość składnika, a jego jakość. Pamiętaj, aby sięgać do różnych form i rodzajów treści, które odpowiadają na potrzeby Twoich odbiorców. Nie bój się eksperymentować! Daj sobie odrobinę wolności, aby sprawdzić co rzeczywiście najlepiej działa. Wyjdź także poza własne laboratorium czyli stronę internetową, bądź aktywny na wielu polach, aby budować jak największy zasięg tworzonej treści. Postepuj zgodnie z wytycznymi Google i sporządzaj ją w białym kapeluszu (czyli stosuj techniki White Hat SEO).

Podgrzej atmosferę czyli włącz lead nurturing i automatyzację marketingu

Mając rzeszę wiernych odwiedzających Twoją stronę, przychodzi czas na wprowadzenie trochę ciepła w Waszych relacjach i  porzucenie cold callingu. Zacznij pielęgnować leady i przygotuj programy lead nurturing. Dzięki temu pozwolisz odwiedzającym dojrzeć w procesie zakupowym, by przekształcić ich najpierw w leady, a następnie w klientów oraz zagorzałych ambasadorów Twojej marki.

Aby osiągnąć najlepsze efekty z chemii inboundowej, warto skorzystać także z narzędzi takich jak marketing automation, które pozwolą Ci usprawnić proces pielęgnacji leadów. Dzięki nim będziesz mógł identyfikować i segmentować użytkowników, angażować odbiorców atrakcyjnymi treściami dopasowanymi do ich potrzeb w odpowiednim momencie. Pozwoli Ci to także na sprawdzenie gotowości leadów do dokonania zakupu.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat?

Zapraszamy do zapoznania się z infografiką przedstawiającą sekrety skutecznej receptury Inbound Marketingu oraz efekty jakie może ona przynieść.

Chemia Inbound Marketing
Infografika stworzona przez GetFound.pl

Poleć znajomym