Czy wiesz, że aż 70% konsumentów woli dowiedzieć się czegoś o firmie za pośrednictwem artykułu, niż za pośrednictwem reklamy? Czy słyszałeś, że firmy, które blogują więcej niż 15 razy w miesiącu osiągają 5 razy większy ruch na stronie, niż te, które nie blogują wcale? To tylko 2 z wielu zalet Content Marketingu.

W ostatnich latach coraz więcej polskich firm uświadamia sobie jak dużą rolę w ich rozwoju pełni lub może pełnić odpowiednia strategia content marketingowa. Bardzo często jednak zwlekają z wprowadzeniem marketingu treści bojąc się, że zrobią to w nieodpowiedni sposób. Nie wiedzą od czego zacząć oraz jak rozplanować działania w czasie.

Infografika „Fabryka Content Marketingu” to nieodzowna pomoc oraz kompilacja niezbędnych kroków, które musi wykonać przedsiębiorstwo podczas wprowadzenia Content Marketingu. W jasny sposób przedstawione zostały działania pozwalające na stworzenie zapadającego w pamięć przekazu. Należą do nich:

1. Przygotowanie do produkcji

Zanim rozpoczniemy produkcję contentu musimy odpowiednio zaplanować nasze działania. Konieczne jest ustalenie celu, który chcemy osiągnąć oraz grupy odbiorców, dobór tematyki oraz przeprowadzenie audytu treści. Końcowymi elementami przygotowawczymi jest stworzenie kalendarza (systematycznych!) publikacji.

2. Dobór odpowiednich składników

Istnieje 6 elementów idealnego contentu. Powinien on być:

  • naturalny,
  • zaufany,
  • wirusowy,
  • multimedialny,
  • użyteczny,
  • skanowalny.

3. Wybór odpowiednich technik content marketingowych

Content może przyjmować wiele form. Może być nim wpis na blogu, film wideo czy też raport badawczy. Warto zastanowić się, która forma najbardziej pasuje do Twojej firmy. Do najczęściej wybieranych zaliczyć możemy artykuły na stronie internetowej, profile w mediach społecznościowych oraz eNewslettery.

4. Produkcja contentu

Content powinien być tworzony nie tylko przez dział marketingu. W proces ten warto zaangażować praktycznie wszystkie działy w Twojej firmie. Pomocne będą najczęściej zadawane przez klientów pytania, wyniki finansowe czy też raporty działu sprzedaży.

5. Promocja i dystrybucja

Wyprodukowany content powinien być odpowiednio promowany. Pomocne w tym celu będą takie kanały jak strona www, e-maile, media społecznościowe czy też kontakt z wpływowymi ludźmi z branży.

Choć Content Marketing nie przyniesie natychmiastowych rezultatów zdecydowanie warto na nie poczekać. Jego pozytywne aspekty są bowiem nieograniczone i co najważniejsze – działają długoterminowo.

Zobacz infografikę i dowiedz się jak stworzyć Fabrykę Content Marketingu w swoich strukturach.

Fabryka Content Marketingu - Infografika
Infografika stworzona przez GetFound.pl

Poleć znajomym