Definicje

Pojęcie Inbound Marketingu nie doczekało się jeszcze tłumaczenia na język polski.  W wolnym tłumaczeniu można je interpretować jako marketing przychodzący, aktywny.

Inbound Marketing stoi w opozycji do Outbound marketingu – tradycyjnego sposobu komunikowania się polegającym na „wypychaniu” informacji, przekazu reklamowego do potencjalnego klienta.

Inbound Marketing skupia się na działaniach w Internecie umożliwiających klientom odnalezienia interesującego ich przekazu. Potencjalny konsument podąża za  zagadnieniami, których poszukuje w sieci co prowadzi go do nadawcy komunikatu.

Idea inbound marketingu polega na podjęciu takich działań w mediasferze aby potencjalini klienci sami znaleźli to, czego szukają. Inbound marketing łączy elementy marketingu internetowego, które w skuteczny sposób pozwolą wciągnąć klientów w sfere działań marketerów. Głównymi obszarami zainteresowań są:

  • Działania związane z tworzeniem treści w blogosferze

http://en.wikipedia.org/wiki/Inbound_marketing